*** M U S I C - C L U B ***
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


World Music Forum
 
PříjemGalleryLatest imagesRegistracePřihlášení

 

 ELEKTRONICKÁ HUDBA A ČO BOLO PRED TÝM ...

Goto down 
AutorZpráva
ambient
MODERATOR
MODERATOR
ambient


Příspěvky : 833
Registrace : 15. 06. 06

ELEKTRONICKÁ HUDBA A ČO BOLO PRED TÝM ... Empty
PříspěvekPředmět: ELEKTRONICKÁ HUDBA A ČO BOLO PRED TÝM ...   ELEKTRONICKÁ HUDBA A ČO BOLO PRED TÝM ... Icon_minitime25/6/2006, 11:33

ELEKTRONICKÁ HUDBA A ČO BOLO PRED TÝM ...

tu je "pár viet" o tom ako to bolo v období od 70 tych rokov a kam až siahajú korene elektronickej hudby a hudby všeobecne, pretože definície v tomto prípade nemajú príliš veľký význam kedže sa hudba ako taká prelína, ovplyvňuje a mieša... scanovaný článok je zo správne "ujetého" časáku Živel, dúfam , že sa chlapci z redakcie za to na mňa nenahnevajú... ostatné články budú tak trochu česko - slovensky ladené dúfam, že aj čitatelné pre tých čo už podliehajú jazykovej bariére ( i keď myslím, že vzhľadom k 80-tkovej orientácii tohoto fóra tu asi veľa mladých, slovenského jazyka neznalých ľudí nebude )

trochu z veľmi starej histórie

V encyklopédiách sa píše, že prvý pokus o zostrojenie elektronického hudobného nástroja je hlásený v Amerike v roku 1895. Prvá polovica 20. storočia je taktiež poznamenaná viacerými pokusmi o zostrojenie elektronického nástroja od Martenotových vĺn cez Hammondove varhany až po Moogov syntezátor. Možno povedať, že Boby Moog vynálezom syntezátora začiatkom šesťdesiatych rokov umožnil uviesť tento prvok aj do populárnej hudby (vážna hudba ho začala používať ešte skôr). A tak populárna hudba bola obohatená o nové tónové farby, ktoré začali využívať výkonní umelci k tomu, aby doplnili a obohatili svoje nahrávky. Na druhej strane priekopníckou kapelou v smere čisto elektronickej hudby možno označiť skupinu The Can z nemeckého Kolína nad Rýnom, ktorí už v roku 1968 začali experimentovať s elektronickými nástrojmi. O tom, že to neboli žiadni hudobní amatéri svedčí aj fakt, že vedúca dvojica skupiny Irmin Schmidt a Holger Czukat vyštudovala klasickú hudbu u známeho avantgardného skladateľa Karlheinza Stockhausena. Skupina The Can ukázala cestu, po ktorej sa pustila celá plejáda skupín ako napr. Nektar, Neu, Cluster, ale hlavne v roku 1970 v Dusseldorfe založená skupina Kraftwerk - Syntéza punku s elektronikou priniesla ďalšie nové tváre a skupiny: Siouxse and The Banshees, Throbbing Gristle, Cabaret Voltaire, The Normal, Die Krupps. V tomto množstve kapiel sa našli aj skupiny, ktoré svoju hudbu podfarbovali tvrdým elektronickým rytmom, čo dávalo skladbám výborné predpoklady na uplatnenie sa v diskokluboch. Sem patrili: Depeche Mode, Kraftwerk, ale napr. aj Afrika Bambaataa (newyorský rapper použil vo svojom prvom hite Planet Rock sample zo známej LP Autobahn skupiny Kraftwerk). Podfarbovanie nahrávok pravidelným výrazným rytmom si vyžiadala módna vlna, ktorá je pre sedemdesiate roky charakteristická a ktorá zároveň presadila novú formu piesní, kde niekedy vôbec nebolo potrebné striedanie refrénu a slohy, ale pre stimuláciu tanečníkov bol nutný purujúci rytmus, kde sa donekonečna opakuje ten istý refrén alebo motív. Začal sa tiež používať dnes už rozšírený a populárny sampling, ktorému niekto hovorí plundrofónia (vytváranie nových nahrávok, použitím skladieb nahratých pred nimi inými interpretmi), ale o tom je téma: Housemusic a New beat na tomto fóre...

tak ako to teda bolo...

ELEKTRONICKÁ HUDBA A ČO BOLO PRED TÝM ... Anewkindofmanvol12yi.th ELEKTRONICKÁ HUDBA A ČO BOLO PRED TÝM ... Anewkindofmanvol26vk.th ELEKTRONICKÁ HUDBA A ČO BOLO PRED TÝM ... Anewkindofmanvol38yf.th ELEKTRONICKÁ HUDBA A ČO BOLO PRED TÝM ... Anewkindofmanvol40us.th ELEKTRONICKÁ HUDBA A ČO BOLO PRED TÝM ... Anewkindofmanvol51dn.th ELEKTRONICKÁ HUDBA A ČO BOLO PRED TÝM ... Anewkindofmanvol66vo.th

před chvílí jsme se pokusili o osvětlení jedné podivné hudební vlny konci 70. let minulého století - futuristického rocku. Ukázali jsme, že tato vlna adorující elektronické zvukové technologie měla své šílené předchůdce a výkonné popové hrdiny. David Bowie, Gary Numan, Kraftwerk, Tangerine Dream. V dnešním cynickém návratu futuristických idejí skrze electroclashovou scénu se některé skutečnosti ocitají opět v ohnisku zájmu. Podívejme se, v jakých bolestech se rodil nový druh člověka. Sheffieldská futuristická formace The Human League jak ji neznáte :-)

vzpoura proti punku

První britská elektronická enkláva ostře se vymezujíci vůči londýnské punkové vlně vznikla na konci 70. let v Sheffieldu, průmyslové metropoli Jižního Yorkshiru. Industriální prostředí plné brutálních továrních zvuků, drsná sociální předurčenost a určitý pocit provinční izolace otevřely cestu projektům, které ve zvukové utopii zasvěcené elektřině instinktivně hledaly východisko z uzavírající se kapitoly rock'n'rollu.
„V Sheffieldu byla v té době cítit snaha přijít s něčím jiným a novým, protože se tam vlastně nic moc nedělo. Byla to „díra plná frustrace ze zavírání továren“ vzpomíná Martyn Ware, zakládající člen futuristického spolku The Human League. „Život v Sheffieldu byl prostoupen zvláštními zvuky z oceláren. Byl jsi neustále obklopen zvukovou spinou: bušení kladiv ve slévárnách vyplňovalo celé noci. Ale pro nás to bylo přirozené prostředí. Ta kladiva produkovala něco jako přírodní zvuky-vůbec nebyly cizí. Zvuk strojů bylo to, na čem jsme vyrostli."
Svým způsobem se sheffieldské hudební klima postavilo na nohy díky punku. Většina tamějších kapel, které se na počátku 80. let staly nositeli elektronické vlny (Cabaret Voltaire, Clock Dva, The Human League, Heaven 17), se rekrutovala z punkové scény. Osvobozující vliv punku s jeho agresivním vyznáním "otevřít se ulici" měl pro mladé dvacetileté rebely, zmatené levo-pravou anarchií, blahodárné účinky. Punk byl provokací proti zažitým kulturním stereotypům. Otevřel cesty outsiderům. Atakoval mainstream. Jeho filosofií byla šoková terapie společnosti a odvaha k formování nové popové kultury. Byl zdrojem kvasu, kterým se později definovala 80. léta: nepřehledná líheň různých hudebních směrů a odnoží. The Human League byli prvni britskou elektronickou formací, která se programově pokusila o syntézu elektronické avantgardy (kterou už od poloviny 70. let produkovali němečtí Kraftwerk ( http://www.barakom.sk/?vyber=p_kraftwerk ) nebo chronický...(čítajte v článkoch)

ELEKTRONICKÁ HUDBA A ČO BOLO PRED TÝM ... 2anewkindofmanvol16ef.th ELEKTRONICKÁ HUDBA A ČO BOLO PRED TÝM ... 2anewkindofmanvol23qh.th ELEKTRONICKÁ HUDBA A ČO BOLO PRED TÝM ... 2anewkindofmanvol39yl.th ELEKTRONICKÁ HUDBA A ČO BOLO PRED TÝM ... 2anewkindofmanvol45oi.th ELEKTRONICKÁ HUDBA A ČO BOLO PRED TÝM ... 2anewkindofmanvol56zi.th

_________________
new beat - acid - house - techno (80s-90s)
Návrat nahoru Goto down
 
ELEKTRONICKÁ HUDBA A ČO BOLO PRED TÝM ...
Návrat nahoru 
Strana 1 z 1
 Similar topics
-
» Elektronicka hudba - prehlad stylov
» Hudba Praha
» Hudba Praha

Povolení tohoto fóra:Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
*** M U S I C - C L U B *** :: Ostatní :: NEZAŘAZENÉ-
Přejdi na: